Allmänt
Bok & Tryck ABs webbutik är öppen för alla typer av kunder, så som privatpersoner, föreningar, företag eller organisationer. Dock krävs målsmans tillstånd för kunder under 18 år. Genom att slutföra en beställning accepterar kunden villkoren.
Material
Pappersval för produkter är förbestämda baserat på vad den produkttypen normalt använder för papper i vår produktion. Kontakta oss om någon annan speciell typ av papper önskas så gör vi vårt bästa för att lösa det.
Beställning och avbeställning
När kunden slutför en beställning i webbutiken skapas ett bindande avtal. En godkänd förhandsgranskning som lagts i kundvagnen räknas som accepterat korrektur vid beställning. När en beställning genomförts skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som angivits av kunden. En beställning kan stoppas om så önskas genom att kontakta Bok & Tryck via telefon: 0278-66 87 60 eller e-post: info@bok-tryck.se innan tryckning har påbörjats.
Bok & Tryck AB förbehåller sig rätten att neka en beställning om innehållande text eller bild anses olämplig eller kränkande. Kunden bär ansvar för att eventuella text- och/eller bildrättigheter finns till använt material.
Prissättning och betalning
Alla priser på webbutiken visas exklusive moms. Moms tillkommer med 25%. Fraktavgiften uträknas vid beställningen och baseras på försändelsens vikt och leverans inom Sverige, leverans till adress utanför Sveriges gränser debiteras enligt fraktbolagets ordinarie prislista.
Betalning genom webbutiken sker via fakturering efter sedvanlig kreditprövning. Faktura skall vara betald inom 15 dagar från fakturans datum.
Om kunden ej väljer att personligen hämta beställning vid tryckeriet i Bollnäs eller kontoret i Söderhamn som fraktalternativ så sker leverans via Postnord som brev eller DHL som paket beroende på försändelsens storlek. Alla leveranser sker i enlighet med Allmänna leveransvillkor för grafiska prestationer (ALG 10).
Reklamation
Vid beställning accepterar kunden sig införstådd med att färger i original visat på skärmen kan skilja sig från tryckt version. Upptäcks en levererad beställning ha blivit felaktigt tryckt, skadats eller försvunnit under leverans så ska kunden inom skälig tid från den upptäckta bristen reklamera beställningen till Bok & Tryck AB antingen skriftligt eller via telefon. Typ av fel ska framgå i eventuell reklamation.
Bok & Tryck AB reserverar sig för eventuella fel i webbutiken.